Lei ómnibus, Lei de colexios profesionais estatal e de Galicia
De conformidade coa Lei 25/2009, do 22 de decembro, de modificación de diversas leis para a súa adaptación á Lei sobre o libre acceso ás actividades de servizos e o seu exercicio, así como a actual redacción da Lei de colexios profesionais de 15/2/1974, os colexios profesionais deben contar cun Servizo de Atención aos Colexiados e aos Consumidores ou Usuarios.
Debido a isto, a Xunta de Goberno do Ilustre Colexio Provincial de Avogados da Coruña (ICACOR), mediante o acordo do 17/6/2010, creou o Servizo de Atención aos Colexiados e aos Consumidores ou Usuarios (SACCU) do ICACOR.
O SACCU do ICACOR está formado polo secretario técnico colexial e aqueles colaboradores e servizos administrativos colexiais que se estimen necesarios en cada momento.
A) Sobre a creación do Servizo de Atención aos Colexiados e aos Consumidores ou Usuarios (SACCU):
Lei de Colexios Profesionais de 15/2/1974 (lexislación básica).
Artigo 12. Servizo de atención aos colexiados e aos consumidores ou usuarios.
Lei 11/2001, do 18 de setembro, de Colexios Profesionais da Comunidade Autónoma de Galicia.
Artículo 10 quater. Servicio de atención aos consumidores ou usuarios e colexiados.
B) Principal normativa xeral de aplicación en materia disciplinaria:
C) Normativa estatal específica en materia disciplinaria para asuntos de asistencia xurídica gratuíta de aplicación na Comunidade Autónoma de Galicia: art. 42 a 43 da Lei 1/96, do 10 de xaneiro. O citado art. 42 remite ás normas disciplinarias establecidas con carácter xeral.
D) Normativa autonómica específica en materia disciplinaria para asuntos de asistencia xurídica gratuíta: art. 36 do Regulamento de xustiza gratuíta de Galicia, aprobado polo Decreto 269/2008, do 6 de novembro.
E) Outras normas:
Texto refundido da Lei xeral de defensa dos consumidores e usuarios e outras leis complementarias, aprobado polo R. D. Lex. 1/2007 do 16 de novembro e o seu desenvolvemento regulamentario.
2º.1.1.- Tramitación:
A queixa debe ser formulada por escrito, se é o caso, xunto coa documentación acreditativa, e expoñeranse os feitos de forma sucinta e indicando se non quere que transcenda a súa identidade.
Descargue aquí o Protocolo de queixas polo funcionamiento da Administración de Xustiza (PDF)
Descargue aquí o impreso de queixa (PDF)
Descargue aquí o Modelo de queixa deontolóxica (DOC)
2º.2.1.- Tramitación:
Descargue aquí o Modelo de solicitude de ditame pericial en materia de honorarios (PDF)
Descargue aquí o Modelo de solicitude de ditame en materia de honorarios (DOC)
(*) Acordo de XG de 02/07/2015 (os artígos do anterior EXAE, deben entenderse sustituidos plos artigos 26, 29 e 68.i) do novo EXAE do 2021 e 14 do CD de 2019) :«Acórdase recordar e comunicar ós colexiados que:
A) Para determinar o importe dos honorarios rixe a liberdade de acodos, e dicir, o principio de autonomía da vontade, de maneira que prevalecerán os honorarios fixados en virtude dos convenios, pactos ou follas de encargo que se tiveran suscrito, e isto tamén frente ó que dictamine este Colexio, cuxos informes terán mero valor supletorio (artigos 44 do Estatuto Xeral da Avogacía Española e 15 do Código deontolóxico).
B) A conveniencia, e obriga en caso de requerimiento do cliente, de suscribir folla de encargo con orzamento onde se especifique, ademais do alcance do encargo profesional, os honorarios ou o modo de calculalos.
C) Non se emitirán dictames extraxudiciais sobre honorarios, salvo sometemento expreso das partes á mediación ó arbitraxe colexial (artigos 53.t) e 4.l) m) n) e o) do Estatuto Xeral da Avogacía Española e artigos 5 m) e ñ) da Lei de Colexios Profesionais).
D) Non se emitirán dictames sobre honorarios referentes a encargos ou servizos non xudiciais.
E) De conformidade co art. 340 Ley de Enxuizamento Civil e 5. o) Lei de Colexios Profesionais, poderase solicitar como proba a emisión dun informe pericial colexial sobre honorarios».
3º.1.1.- Tramitación:
3º.1.2.- Coste do ditame:
Pola emisión do ditame pericial, o ICACOR percibirá os dereitos que en cada momento estivesen establecidos pola Xunta de Goberno do ICACOR, que deberán ser aboados polo cliente cando o informe colexial estime correctos os honorarios sometidos a consideración, e polo letrado cando o informe pericial colexial os reduza; sendo as contías dos ditos dereitos as seguintes:
Minutas de | ata 1.800 euros | 60 euros |
Minutas de | 1.801 euros a 2.400 euros | 90 euros |
Minutas de | 2.401 euros a 3.000 euros | 105 euros |
Minutas de | 3.001 euros a 4.500 euros | 120 euros |
Minutas de | 4.501 euros a 6.000 euros | 135 euros |
Minutas de | 6.001 euros a 30.050 euros | 210 euros |
Minutas de | 30.051 euros a 60.100 euros | 300 euros |
Minutas de | 60.101 euros a 150.250 euros | 450 euros |
Minutas de | máis de 150.250 euros | 600 euros |
As persoas interesadas que se sometan a ditame deberán aboar os dereitos por adiantado, que serán devoltos a quen finalmente non lle corresponda o seu pago.
Descargue aquí o Modelo de solicitude de intermediación en materia deontolóxica (PDF)
Descargue aquí o Modelo de solicitude de intermediación en materia deontolóxica (DOC)
Descargue aquí ol Modelo de solicitude de intermediación en materia de honorarios (PDF)
Descargue aquí o Modelo de solicitude de intermediación en materia de honorarios (DOC)
Circular 13 de Xuño de 2015 sobre criterios de honorarios e dictámes ou informes sobre honorarios (PDF)
Mediación: realízase un labor de intermediación entre os letrados e os clientes, cunha posible fase de alegacións de 15 días, onde se poderán presentar os antecedentes ou documentos que se consideren precisos. O dito prazo poderase ampliar, mediante a solicitude de calquera das partes ou por decisión do propio SACCU, por outros 15 días hábiles. En calquera caso, deixarase a debida constancia documental das actuacións levadas a cabo.
Resultado infrutuoso: cando a devandita intervención resulta infrutuosa e preséntase unha queixa (só para a deontoloxía) por escrito por parte do cliente, comunicarase ao órgano instrutor colexial para a correspondente tramitación de información previa (art. 7 RPD) ou, se é o caso, a apertura de expediente disciplinario pola Xunta de Goberno.
Ulterior tramitación: a ulterior tramitación das actuacións disciplinarias e a notificación das resolucións adecúanse á normativa administrativa reguladora arriba citada.
Descargue aquí o Modelo de queixa deontolóxica (PDF)
Descargue aquí o Modelo de queixa deontolóxica (DOC)
Tramitación: o SACCU remitiralle a queixa ou reclamación ao Servizo de Orientación Xurídica colexial, quen realizará un labor de mediación e enlace entre os profesionais nomeados e os beneficiarios do dereito de asistencia xurídica gratuíta.
Mediación infrutuosa: cando a dita mediación resulta infrutuosa e preséntase unha queixa por escrito por parte do beneficiario, comunicaráselle ao órgano instrutor colexial para a correspondente tramitación de información previa (art. 7 RPD) ou, se é o caso, apertura de expediente disciplinario pola Xunta de Goberno.
Ulterior tramitación: a ulterior tramitación das actuacións disciplinarias e a notificación das resolucións adecúanse á normativa administrativa reguladora arriba citada.
Designación de novo avogado: nesta fase de información previa ou expediente disciplinario, pódese proceder ao nomeamento de novo letrado de oficio en substitución do anterior, cando se dea algún dos seguintes supostos:
Descargue aquí o Modelo de queixa / reclamación sobre a actividade colexial (PDF)
Descargue aquí o Modelo de queixa / reclamación sobre a actividade colexial (DOC)